afisbuc2

forum2

MUNCA ÎN STRĂINĂTATE O SOLUȚIE?

  Pentru mulți români munca în străinătate a devenit o alternativă atractivă. Ideea de a emigra fiind văzută ca o promisiune a realizării personale. Bani mai mulți, salarii mai mari, condiții mai avantajoase, fructificare a studiilor, apreciere a muncii și recunoaștere a abilitaților - iată câteva din coordonatele care îi determină pe unii români să considere munca în străinătate ca o posibilă soluție spre succes.

 Munca în străinătate este o opțiune de luat în calcul, dar trebuie să știm că este o decizie importantă care trebuie luată în cunoștință de cauză. Orice analiză trebuie să ia în considerație avantajele și dezavantajele ofertei, considerentele de ordin personal, situația conjuncturală și elemente specifice ce țin de țara în care vrem să muncim.

 O decizie în cunoștință de cauză se bazează pe informații corecte care trebuie strânse pe cât se poate din surse oficiale sau măcar credibile. Informațiile care nu provin din surse oficiale este bine să încercăm să le verificăm din mai multe surse.

 Presa și internetul abundă în oferte de muncă în străinătate sau mediere pentru găsirea unui astfel de loc de muncă. Trebuie să le tratați cu prudență maximă pentru a nu ajunge victimele celor care urmăresc prin anunțuri atractive să înșele persoanele interesate de găsirea unui loc de muncă în străinătate.

 Locurile de muncă în străinătate pot oferi avantaje, dar au și dezavantaje. Atunci când analizăm o oportunitate trebuie să punem în balanță avantajele și dezavantajele.

La avantaje am putea bifa:

Citeşte mai departe ...

Sfaturi pentru a trece de interviul telefonic

  t2 Rolul interviului telefonic este de a filtra candidații. Prin acest interviu angajatorul sau firma recutoare urmărește să detecteze interesul real al candidaților, nivelul de cunoștințe și dacă aceștia se potrivesc cu postul pentru care au aplicat.

     De felul cum decurge discuția depinde invitarea la interviul de angajare față în față. Dacă reușiți să faceți o impresie bună atunci ați făcut încă un pas spre o posibilă angajare.

     Simulați un astfel de interviu cu ajutorul cuiva apropiat. Astfel, ve-ți căpăta încredere și chiar dacă emoțiile nu dispar, măcar să nu mai aveți trac.

     Pregătirea pentru interviul telefonic se face ca pentru interviul față în față, ținând cont totuși de particularitățile unui astfel de interviu.

Citeşte mai departe ...

SFATURI PENTRU REORIENTAREA PROFESIONALĂ

O persoană pe perioada cât este activă pe piața muncii își poate schimba domeniul de activitate. Motivele pot fi diverse, dar indiferent care ar fi motivul pentru care vrei să faci o schimbare de carieră, este bine să faci o analiză serioasă a parcursului profesional.

 

Cele mai frecvente motive de reorientare profesională sunt legate de:

eșecul în găsirea unui loc de muncă;

schimbările majore intervenite în viața personală;

dorința de a câștiga mai mulți bani;

evoluții sub așteptări ale domeniului professional actual;

condițiile de muncă, în special cele epuizante și generatoare de stres;

Lipsa provocărilor profesionale;

Statutul profesiei.

Citeşte mai departe ...

Pregătirea evaluării profesionale

    • Evaluarea profesională a salariaților nu trebuie privită ca pe o secvență care se consumă anual prin grija angajatorului, ci ca pe un proces continuu căruia angajatul trebuie să-i acorde toată atenția.
    • Înainte de toate trebuie cunoscută procedura de evaluare, pentru a ne putea pregăti, pentru a ști aspectele pe care trebuie să le urmărim pe toată perioada activității desfășurate.
    • Pentru ca evaluarea să nu fie un motiv de stres este bine să ne facem propria evaluare, analizând periodic obiectivele sub aspectul stadiului de realizare, problemele întâmpinate și modul cum au fost soluționate.
    • Chiar dacă aparent evaluarea profesională este un instrument doar în favoarea angajatorului, poate fi valorificată și în interesul salariatului ca instrument de autoevaluare ce poate oferi informații relevante pentru stabilirea planului de carieră și dezvoltarea profesională.
    • Dacă am înțeles să ne raportăm astfel la evaluarea profesională, pregătindu-ne pe tot parcursul anului, ne mai rămâne să pregătim și momentul evaluării efective.
    • Desigur rezultatele sunt cele mai importante, însă pentru a avea o întâlnire de succes cu managerul este bine să nu neglijăm și modul în care ne vom prezenta.

 

Luați în calcul următoarele:

Citeşte mai departe ...

Planificarea carierei

  • Planificarea carierei este un proces de lungă durată, care include alegerea unei ocupații, obținerea unui loc de muncă, dezvoltarea în carieră, posibilitatea schimbării carierelor, și eventual pensionarea.
  • Managementul carierei reprezintă un proces de stabilire a obiectivelor, de creare și implementare a strategiilor, de autoevaluare și analiză a oportunităților precum și de evaluare permanentă a rezultatelor obținute și reajustare a planului de carieră.
  • Adeseori planificarea carierei se dovedește a fi o activitate nu tocmai ușoară, mai ales atunci când nu suntem bine documentați și nu știm ce e de făcut.
Citeşte mai departe ...

Cum sa facem fata stresului ocupational?

Untitled-2  ”Stresul este o relaţie particulară între persoană şi mediu, în care persoana evaluează mediul ca impunând solicitări ce exced resursele proprii şi ameninţă starea de bine, evaluare ce determină declanşarea unor răspunsuri cognitive, afective şi comportamentale la feed-backurile primite”. (Lazarus&Folkman, 1984).

În contextul lumii moderne evenimentele stresante au devenit o constantă în viața noastră. Datorită agenților stresori care sunt factori externi este practic imposibil să evităm stresul. Ne rămâne totuși, posibilitatea de al cunoaște şi controla, important fiind felul în care reacționăm în situațiile stresante. În mod paradoxal, reacțiile la stres pot avea și efecte pozitive ca factor stimulator.

Consecințele negative ale stresului ocupațional apar de cele mai multe ori din cauza diferitelor presiuni cărora nu le mai putem face față, în legătură cu mediul de muncă.

Cauzele cele mai importante de stres ocupațional pentru personalul de execuție sunt:

Citeşte mai departe ...

CE NE TREBUIE PENTRU A AVEA SUCCES?


Ambiţie

Succesul nu vine întâmplător oricât de mult ne-am dori, întotdeauna trebuie să facem câte ceva pentru a mai înainta cu un pas spre ceea ce ne dorim şi, mai ales, pentru a nu renunţa atunci când situaţia devine dificilă. Ce-aţi învăţat nou în ultimul an (de studiu/de job)? Aţi fost la vreun curs nou/program de formare? Aţi primit mai multe responsabilităţi? Ați fost promovat? Aţi primit vreo ofertă de la o firmă concurentă?

 

Informare

Cunoaşterea înseamnă putere, aşa că trebuie să fiţi la curent cu toate noutăţile din domeniul vostru. Astfel veți fi la curent și veți putea valorifica oportunitățile.

 

Citeşte mai departe ...

REGULI DE AUR PENTRU O CARIERA DE SUCCES


1. Stabiliţi ce aveţi de făcut (rezolvat)

Primul pas către un plan de carieră de succes constă în:

• autoevaluarea şi identificarea piedicilor;

• stabilirea obiectivelor de carieră.

 

2. Învăţarea vă îmbunătăţeşte cariera

După ce aţi stabilit un obiectiv, trebuie să dobândiți/îmbunătățiți cunoştinţele care vă pot duce către îndeplinirea lui. Pentru o carieră de succes este nevoie de îmbunătăţire permanentă, perfecţionare în jobul pe care îl aveţi prin:

• cursuri de specializare;

• lecturi din domeniu;

• coaching şi mentorat.

 

Citeşte mai departe ...

STRATEGII PENTRU CONSTRUIREA UNEI CARIERE DE SUCCES

Cunoaşteţi-vă atuurile şi limitele!

Puteţi face asta punându-vă cât mai multe întrebări, precum: Ce înseamnă succesul pentru mine? Ce-mi place? Ce NU îmi place? Ce m-a ajutat atunci când am avut succes? Pe ce resurse personale m-am bazat? Dar când am eşuat, ce anume m-a împiedicat să-mi ating obiectivele? Când îmi cere cineva ajutor, de fapt ce resurse personale am şi el/ea le-a văzut la mine? Care sunt punctele mele slabe? Cât de sus pot ţinti? De ce anume aş mai avea nevoie pentru a-mi atinge obiectivele? Ce mă poate împiedica să-mi ating obiectivele?

Fiţi atenţi la ceea ce simţiţi! Identificaţi-vă valorile, cele care vă animă pe dumneavoastră în direcţia acţiunii, nu cele care vă sunt cumva sugerate sau chiar impuse de familie, colegi, prieteni, societate.

 

Informaţi-vă!

Putem acumula cunoştinţe profesionale, informaţii legate de dinamica pieţei muncii, de domeniul vizat, diverse oportunități, informaţii compatibile cu valorile, abilităţile şi aptitudinile de care dispunem sau pe care ni le putem dezvolta.

 

Citeşte mai departe ...
  •    “Cursul a fost interesant, bine structurat, iar subiectele dezbatute chiar ma vor ajuta în vița de zi cu zi. Voi încerca sa observ cu mai multa atenție ceea ce pâna acum treceam cu vederea. Mi-a facut o deosebita placer sa particip la workshop ”   Petre Emilia Angela Adina.

    Afiseaza toate testimoniale 

  •    “Consider că mi-am lărgit sfera informațiilor de ordin psihologic, informații atât de utile în meseria unui asistent medical. Sper să-mi dobândesc aceleași beneficii și în viata profesională. ”   Stoica Gabriela Irina.

    Afiseaza toate testimoniale

  •    “Tinerii ne pot salva, noi îi putem infleunța; este nevoie de comunicare. Acest workshop de informare ajută la dezvoltarea noastră, iar uniți vom forma un întreg ce poate salva această țară mica, dar inteligentă, săracă dar bogată spiritual. Speranța ne dă aripi și vom zbura într-o zi, adică vom învinge, vom fi primii”   Juganaru Violeta

    Afiseaza toate testimoniale

Legaturi Utile

vila eforie sud